top of page

נשים מביטות קדימה: מקרה בוחן - בניית חזון עם ®LEGO® Serious Play

בנוף העסקי המהיר והתחרותי של היום, נשים מתמודדות עם אתגרים ייחודיים ומלהטטות בין תחומי אחריות רבים תוך חתירה להגשה עצמית. כאשר אנו חוות עומס מנטלי לא פרופורציונלי, זה משפיע על יכולתנו להקצות זמן ואנרגיה לתכנון וקידום העסק שלנו.

המאמץ הנדרש לניהול תפקידים רבים משאיר לנו רוחב פס מוגבל וזה יכול לגרום לנסיגה פוטנציאלית בהגדרת אופי העסק שלנו, בתכנון אסטרטגי, בפיתוח מיומנויות, ובחיפוש הזדמנויות לצמיחה מקצועית.

אחרי פרוץ הקורונה, הקושי גדל והיכולת לתכנן קדימה, מעבר לחודש-חודשיים הקרובים קטנה. הקורונה לימדה אותנו ששום דבר לא צפוי, ותוכניות הן למגירה. בנוסף, חוסר היכולת שלנו להגדיר את המהות שלנו מחדש בתנאים של חוסר וודאות גרמו לנשים רבות להרגיש חוסר אונים ותסכול.


חזון ברור פועל כמסנן לקבלת החלטות ובונה זהות מותג חזקה. הוא תרום להעצמת נשים ועוזר להן להישאר ממוקדות, לעשות בחירות מושכלות ולהגיע להגדרת ההצלחה שלהן.


בין אם אתן מזדהות או לא, מקרה מבחן זה בוחן איך סדנת ®LEGO® Serious Play קצרה ויעילה של הרכבה למחשבה יכולה להיות כלי נהדר לנווט בתכנון הקריירה שלכן ולהשיג בהירות על המסע היזמי שלכן.


קהל היעד: לסדנה הזמנו נשים מגוונות המובילות תחומים בעלי אחריות רבה בחברה בה הן עובדות או בעלות עסקים עצמאיים. ביניהן, מנהלת שיווק דיגיטלי בחברת טק, מפקחת תחום התחדשות עירונית בגוף ממשלתי, מומחית UX, מעצבת ומטפלת רגשית.

לאורך הסדנה, הייתה להן הזדמנות לחלוק את חוויותיהן, להחליף נקודות מבט ולבנות רשת תומכת.


מטרות:

לעזור לנשים לקבל קצת בהירות לגבי שאיפותיהם האישיות והמקצועיות.

לבנות חזון בר השגה (עד שנת 2035).

לבנות את הצעדים המעשיים הנחוצים למימוש החזון.

לבנות ולחזק את המוטיבציה הפנימית של כל משתתפת ולהעצים אותה בדרך שלה.


מהלך הסדנה: סדנאות ®️Lego®️ Serious play מורכבות מ-4 שלבים עיקריים:

  1. שאלה מעוררות מחשבה

  2. המשתתפות בונות את התשובה בלגו

  3. משתפים את הקבוצה במודל שנבנה שיתוף המודל שנבנה עם חברי הקבוצה

  4. שואלים שאלות כדי לחקור ולהבין את המשמעות מאחורי המודל


תרגילי חימום:

את הסדנה פתחנו בתרגילים לחימום האצבעות כדי ליצור נקודת פתיחה משותפת ללא תלות בהיכרות עם לגו. רצינו לעורר את חדוות הבניה בתרגילים פשוטים (בניית מגדל) ולהקנות את היכולת לטעון את הלבנים בסיפור אישי (עשי אדפטציה למבנה כך שיציג יום אידיאלי בחיים שלך). המטרה הייתה להבהיר את כללי המשחק ולהראות את השוני בסדנאות מבניה "קלאסית" בלגו לפי חוברת הוראות מובנת.


אחרי שכל המשתתפות יכלו "להרגיש" את הלגו ואת הקלות בה סיפור נרקם, צללנו לעומק.


2035 שאיפות לעתיד:

המשתתפות התבקשו להסתכל קדימה ל-2035 ולבנות חזון המתאר את המשאלות והשאיפות שלהן מתוך הסתכלות ובחינה של היבטים שונים כמו קריירה, מערכות יחסים, ערכים מובילים, משפחה, צמיחה אישית ורווחה.


2029 נתיב להגשמה:

בתרגיל זה, חזרנו כמה שנים אחורה בשביל להרהר על הזמן שבין ההווה לשנת 2035. המשתתפות בנו את התהליכים והשינויים שהן כבר התחילו לעשות עד 2029 כדי להגשים את החזון שיצרו בדגם במודל הקודם.


לוקחות את הצעד הראשון:

בחזרה להווה. לאחר שבחנו את העתיד, המשתתפות זיהו את הצעד הראשון שניתן לעשות לקראת מימוש החזון שלהן ובנו אותו. לאחר מכן נערך סבב שיתוף עם הקבוצה,מה שטיפח סביבה תומכת ושיתופית, עיגן את החזון במציאות ויצר מחויבות הדדית לביצוע צעד זה.




ערכים מנחים:

אחרי שהמשתתפות סיימו לבנות את הדרך שלהן להגשמת החזון והעצמה, ביקשנו מהן לבנות מודל של ערך אחד, שמהיום, ועד 2035, שיוכל להנחות אותן בכל בחירה ויעזור להן לצעוד בבטחה על עבר חזונן.



מגוון החוויות והתשובות שהסדנה סיפקה היה אינסופי. משתתפת אחת הגיעה למסקנה שמה שיש לה היום, זהה למה שהיא רוצה ב 2035 ולכן הערך המנחה שלה היה "מה שיש לי לתת זה מספיק", אחרות דיברו על האומץ להעיז, על חשיבות הכיף בחייהן, על איזון של כל מטלות החיים ועל כמה חשובה להן שבכל מעשה שלהן תהיה משמעות אמיתית.



לסדנאות ®LEGO® Serious Play יש כוח. הן מעוררות ונותנות השראה, מציידות בכלים ועוזרות להקנות את צורת החשיבה הדרושה למימוש שאיפותינו ולניווט בנתיבי החיים בביטחון ובהירות. בסדנה ניתן היה להרגיש את ההקלה הקולקטיבית במשקל העומס נפשי, ולראות איך לבנה אחרי לבנה נבנית בהירות בתוך המרחב התומך והמכיל שהסדנה מאפשרת.




bottom of page